Suchy smar ma szerokie zastosowanie w różnego rodzaju prowadnicach i jezdniach tocznych, a także kołowrotkach. Jest nieodzowny wszędzie tam, gdzie nie jest wskazany zwykły smar ze względu na przyczepność brudu, a powierzchnia trąca musi być sucha i czysta np. na liniach pakujących. Suchy smar stosuje się jako uszlachetniacz wszystkich środków smarnych pracujących w temperaturze do +260°C. Bardzo dobrze łączy się ze wszystkimi rodzajami smarów i olejów, tym samym długotrwale poprawia i przedłuża ich własności poślizgowe. Jeżeli mamy wątpliwości, czy dany mechanizm pracuje tak jak powinien (skrzypi, piszczy, trudno się przekręca, otwiera, przesuwa) np. zamek, zawias, łożysko, należy stosować Suchy Smar. Każde urządzenie, nawet to, które nie było oliwione od nowości, posiada resztki smaru, który w połączeniu z teflonem odzyskuje pierwotne własności przeciw trące.